We challenge our Cherry
students and their families to participate in this BINGO Challenge during our
current school closures. The objective
is simple: complete as many of the following challenges as possible! Parents are encouraged to upload pictures of
their students participating in the activities to our Cherry Facebook page.
As you complete the
activities, mark an X through the square.
Students who achieve a “blackout” may turn in their BINGO cards when we
return to school for a special prize!
(This is not required, but is encouraged to continue learning and to
have fun!)
Hard copies of this document will be mailed home to all current Cherry students, and will also be available at the food distribution sites (Linnie Roberts Elementary and BC Junior High School), as well as at H-E-B.
Read
a story together. Draw a picture of
the characters and setting.
|
Make a list of items
in your home by their shapes (circles, squares, triangles, rectangles, etc.).
|
Plan and cook dinner together. Use measuring cups and spoons!
|
Write
down the numbers 1-20 in random order.
Cut out the numbers and put them in order.
|
Make
a necklace by stringing noodles (or cereal, beads, etc.) onto a bit of
string.
|
Go for a walk. Make a list of living and nonliving things
that you see.
|
Pour a cup of cereal onto
the table. Sort pieces by color,
shape, or size. How many categories do
you need to sort it all?
|
Make a
list of words that rhyme with bat.
|
Create a puzzle by cutting your own
pieces out of a cereal box or an old picture.
|
Count
the windows in your house. If you
opened two windows, how many would still be closed?
|
Make
your name with random objects (sticks, silverware, towels, rocks, etc.).
|
Build a
fort!
|
Create
a new board game. Explain the rules to
a family member, and play the game!
|
Read a story together. Talk about why you think the author wrote
the story.
|
Pour shaving cream
into a pan. Use your fingers to write
your name. Practice writing the
alphabet.
|
Gather
a handful of coins. Name each coin, sort
them by type, and discuss how much each coin is worth.
|
Get outside with some
chalk! Practice writing your name and
sight words.
|
Use kitchen items to
build a tower (cups, canned foods, etc.).
See who can build the tallest tower!
|
Make a paper airplane. Test who can make theirs fly the farthest!
|
Build a Lego town. (If you don’t have Legos, improvise with
something else!)
|
Play a
board game.
|
What
is your favorite book? Call a friend
or relative to tell them why you like it.
|
Write a
letter to a loved one.
|
Do jumping jacks while
counting to 20. Then do it again, but count
backwards to 0.
|
In honor of St. Patty’s
Day, build a leprechaun trap!
|
Desafiamos a nuestros estudiantes Cherry y sus familias a
participar en este desafío BINGO durante nuestros cierres escolares actuales.
El objetivo es simple: ¡completar tantos de los siguientes desafíos como sea
posible! Se alienta a los padres a subir fotos de sus estudiantes que
participan en las actividades a nuestra página de Facebook de Cherry.
A medida que completa las actividades, marque una X a través
del cuadrado. ¡Los estudiantes que logran un "apagón" pueden entregar
sus tarjetas BINGO cuando regresemos a la escuela por un premio especial!
(¡Esto no es obligatorio, pero se recomienda seguir aprendiendo y divertirse!)
Lean
una historia juntos. Haz un dibujo de los personajes y el escenario.
|
Haga una lista de
artículos en su hogar por sus formas (círculos, cuadrados, triángulos,
rectángulos
|
Planifiquen y cocinen la cena juntos. ¡Use tazas y
cucharas para medir!
|
Escriba
los números del 1 al 20 en orden aleatorio. Recorta los números y ponlos en
orden.
|
Haga
un collar ensartando fideos (o cereales, cuentas, etc.) en un trozo de cuerda
|
Ir a caminar. Haga una lista de las
cosas vivas y no vivas que ve.
|
Vierte
una taza de cereal sobre la mesa. Ordenar piezas por color, forma o tamaño.
¿Cuántas categorías necesitas para ordenarlo todo?
|
Haga una
lista de palabras que riman con gato.
|
Crea un rompecabezas cortando tus
propias piezas de una caja de cereal o una imagen antigua.
|
Cuenta
las ventanas de tu casa. Si abrieras dos ventanas, ¿cuántas todavía estarían
cerradas?
|
Haga su nombre con objetos
aleatorios (palos, cubiertos, toallas, rocas, etc.).
|
¡Construye un fuerte!
|
Crea
un nuevo juego de mesa. ¡Explique las reglas a un miembro de la familia y
juegue!
|
Lean
una historia juntos. Hable acerca de por qué cree que el autor escribió la
historia.
|
Vierte la crema de
afeitar en un sartén. Usa tus dedos para escribir tu nombre. Practica
escribiendo el alfabeto.
|
Reúne
un puñado de monedas. Nombre cada moneda, ordénelas por tipo y discuta cuánto
vale cada moneda.
|
¡Sal afuera con un poco de
tiza! Practica escribir tu nombre y palabras comunes.
|
Use artículos de
cocina para construir una torre (tazas, latas de alimentos, etc.). ¡Mira
quién puede construir la torre más alta!
|
Haz un avión de papel. ¡Prueba quién puede
hacer que el suyo vuele más lejos!
|
Construye una ciudad de Lego. (¡Si no
tienes Legos, improvisa con otra cosa!)
|
Jugar
un juego de mesa.
|
¿Cuál es su libro favorito? Llama a un amigo o pariente para
decirle por qué te gusta.
|
Escribe una carta a un
ser querido.
|
Haga saltos mientras cuenta hasta
20. Luego hágalo nuevamente, pero cuente hacia atrás hasta 0.
|
En honor al día de San
Patty, ¡construye una trampa para duendes!
|
Jayden made 3 words that rhyme with BAT
ReplyDelete